با حقوق مالیاتی خود آشنا شوید!!!!
نوشته شده توسط : animoshaver

به عنوان مالیات دهنده (مودی مالیاتی) حق دارید که بدانید محاسبه مالیات شما بر اساس چه اطلاعات، مدارک و مبنایی بوده و روش محاسبه آن چه بوده است و حق دارید که از ماموران مالیاتی در این باره توضیح بخواهید.


برابر مقررات کار و مالیاتی و بهداشتی ، هزینه های کارفرمایان بابت رعایت و پیاده سازی الزامات بهداشتی و درمانی در دوران فراگیری بیماری کرونا در حد متعارف جز هزینه های قابل قبول مالیاتی شناخته می شوند و این هزینه ها قابل ذکر در اظهارنامه مالیاتی کارفرمایان می باشد.


با حقوق مالیاتی خود آشنا شوید!

یادتان باشد که شما به عنوان مالیات دهنده ، حق دارید هزینه هایی همانند هزینه اجاره منزل و محل کسب، هزینه های درمان و داروی خود و افراد تحت تکفل، هزینه تحصیل خود و همسر و فرزندان، هزینه بیمه های ثالث و بدنه خودرو و آتش سوزی منزل و کارگاه، هزینه پرداختی بابت بیمه عمر، هزینه تعمیرات منزل و محل کسب، هزینه عوارض صنفی و شهرداری، هزینه سود تسهیلات بانکی دریافتی، هزینه اخذ مجوزهای قانونی را به عنوان هزینه های قانونی خود در اظهارنامه مالیاتی بیاورید و اداره امور مالیاتی مکلف است هزینه های واقعی انجام شده در این موارد را از درآمد شما کسر و سود و نهایتا مالیات متعلقه شما را پس از کسر این هزینه ها محاسبه و اعلام کند.
هزینه های قانونی یادشده را اداره امور مالیاتی باید بپذیرد.


از دیدگاه مقررات قانون کار ، به هر شکلی که ثابت شود بین کارفرما و کارگر رابطه کار وجود داشته ، کارفرما متعهد به رعایت قانون کار درباره کارگر خواهد شد بنابراین وجود نام یک فرد در فهرست مالیاتی حقوق بگیران کارفرما به معنی اقرار کارفرما به وجود قرارداد کار با آن فرد است و کارگر برای اثبات رابطه کار خود با کارفرما می تواند به لیست مالیاتی حقوق بگیران کارفرما هم استناد کند.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار،  مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید





:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،قمشاوره مالیاتی، مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره آنلاین حقوقی،اظهارنامه مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: